piątek, 18 stycznia 2013

Czy na świacie istnieją źli ludzie ?

"Całe dob­ro ja­kie nas otacza, to właśnie su­ma po­jedyn­czych od­po­wie­dzi na ra­dos­ne syg­nały dobrych ludzi.Ale te syg­nały wy­syła każdy z nas.Dob­re syg­nały.I złe.A im więcej wy­syłyłamy tych dob­rych, tym większe szan­se, że ludzie od­po­wiedzą nam tym samym. "
M.Musierowicz

Świat pędzi w oszalałym tempie.Ludzie nie mają czasu na życie.Każdy do czegoś dąży chce mieć wciąż więcej i więcej,Mimo tego wierzę w dobo i szlachetność drugiego człowieka.Staram się postępować w swoim życiu tak by nie robić przykrości innym.Daleko mi do ideału,ale mimo porażek wciąż idę w stronę dobra.Całego świata nie zmienię,dlatego wystarczy dobre słowo uśmiech by świat stał się lepszy.Na pewno na świecie niejasno ludzie źli,ale czy to znaczy,że dobo ma przegrywać ze złem?

Skąd przyszło

Zło jest romantyczne a dobro zwyczajne
dobro wciąż na ostatku bo zło jest ciekawe
przecież białych kwiatów najwięcej na świecie
dopiero po nich żółte a potem czerwone

czemu się rozum karmi tajemnicą
a chwila niepewności wciąż sprzyja nauce
po tylu rewolucjach biedne ptaki bose
i ćma tak bardzo mała że żyje za krótko

czemu deszcz słyszysz z góry a śnieg trochę z boku
i skąd nagle przyszło to wielkie wzruszenie
jakby dzwonek z lat szkolnych przyłożył do ucha
dzieciństwo co minęło na zawsze zostało
tylko się z młodości zrobiła starucha

Jan Twardowski

5 komentarzy:

  1. Nie da się zmienić całego światu, ale możemy zmienić siebie. Gdyby każdy tak do tego podchodził, świat sam by się zmienił.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ostatnio doszłam do wniosku, że nie ma złych ludzi, są tylko złe zachowania. Co o tym myślisz? :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Za dużo zła jest wokoło. Ale nawet jeśli nie da się zmienić całego świata to można trochę ocieplić ten w którym my żyjemy.

    OdpowiedzUsuń
  4. Zgadzam się całkowicie z K. Właśnie tak usiłuję postępować.

    OdpowiedzUsuń
  5. Oczywiście, że na świecie istnieją źli ludzie. Jestem jednym z nich. Czy jednak ta świadomość własnej ułomności czyni mnie choć trochę lepszym? Ostatnio stawiam sobie sporo dziwnych pytań. :)

    Pozdrawiam po przerwie
    Kamil

    OdpowiedzUsuń

:)

 Czytam choć rzadko  blogi innych osób z rozrzewnieniem przypominam sobie moje studiowanie.Choć było już to bardzo dawno temu.Nigdy nie korz...